Otázky a odpovědi
Jak řešit stížnost na kvalitu oběda v restauraci?
Nespokojenost s poskytovanou stravovací službou v chuti, množství nebo případně čistotě stolování je nezbytné v klidu řešit s obsluhujícím personálem, včetně případné žádosti přizvání kuchaře k řešeným závadám. V případě, že nejste spokojeni s jednáním personálu zkuste přizvat k řešení přímo vedoucího směny nebo telefonicky zapojit provozovatele podniku (obvykle bývá uveden telefonický kontakt na vstupních dveřích - označení provozní doby, IČ provozovatele).
Pokud nejste se způsobem vyřízení Vámi uváděných výhrad spokojeni, nezbývá Vám než zaplatit za poskytnuté stravovací služby (Vámi uváděné nekvalitní služby) a věc řešit podáním podnětu na kontrolu u příslušných dozorových orgánů.
- Kvalitu pokrmů a nápojů, hygienu provozu včetně klamání spotřebitele při nabídce stravovacích služeb, na Krajskou hygienickou stanici (KHS) nebo Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci (SZPI).
- Váhu a míru pokrmů a nápojů na Českou obchodní inspekci (ČOI).
Do podnětu je nezbytné uvést následující:
- datum a přibližnou hodinu návštěvy provozovny,
- uváděné reklamované věci: senzorické vady chutě, vzhledu nebo pachu, hygienické závady čistoty stolování, klamavé jednání, apod.,
- označení personálu (muž, žena, pracovní zařazení, případné jméno apod.), se kterým byla reklamace řešena včetně jejich uváděného stanoviska,
- vhodné je pořídit fotodokumentaci mobilem včetně dokladu o úhradě poskytovaných stravovacích služeb.
KHS:
Podnět odešlete na podatelnu úřadu: E-mail: podatelna@khsjih.cz nebo Datová schránka: 4uuai3w
SZPI:
Pro podání podnětu je vytvořen formulář: http://www.szpi.gov.cz/podnety-ke-kontrole.aspx